Technika
V současné době používá SDH Kolovraty tuto zásahovou techniku:
CAS 20/4000/240-S2Z – Scania P 440 CB4x4
Požární automobil smíšené kategorie, konstruovaný k provozu částečně i mimo zpevněné komunikace, hmotnostní třída S. Jedná se o cisternovou automobilovou stříkačku s dvounápravovým podvozkem, odstředivým vodním čerpadlem, s vodní nádrží o objemu 4000 l, s nádrží na pěnidlo o objemu 240 l a s vysokotlakým zařízením pro rychlý zásah.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
11.12.2022 |
|
Výrobce | Podvozek | Scania P 440 4×4 |
Nástavba | WISS CZECH | |
Vysvětlení označení | CAS | Cisternová automobilová stříkačka |
20 | Výkon čerpadla 2 000 l/min | |
P 440 4×4 | Typ podvozku | |
Rozměry | Délka | 7 650 mm |
Šířka | 2 550 mm | |
Výška | 3 20 0mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 12 760 kg |
Užitečné zatížení | 7 740 kg | |
Celková | 18 000 kg | |
Čerpací zařízení | Ruberg, poháněné od motoru, nízko a vysoko tlak, automat. pístová vývěva | |
Tech. data čerpacího zařízení | Jmen. průtok vody | 2 000 l/min |
Jmen. pracovní tlak | 800 kPa | |
Jmen. sací výška | 3 m | |
Vysokotlak – jmen. průtok vody | 250 l/min | |
Vysokotlak – jmen. pracovní tlak | 4000 kPa | |
Nádrže | Na vodu | 4 000 l |
Na pěnidlo | 240 l | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 6 osob |
Max. rychlost | 120 km/hod | |
Hlavní příslušenství | 6x Dýchací přístroje Draeger | |
Lanový naviják (elektropohon) | ||
Vyprošťovací zařízení Holmatro | ||
Elektrocentrála 230 V / 400 V |
CAS 30/9000/540-S2Z – Scania P 480 CB6x6
Požární automobil smíšené kategorie, konstruovaný k provozu částečně i mimo zpevněné komunikace, hmotnostní třída S. Jedná se o cisternovou automobilovou stříkačku s třínápravovým podvozkem, odstředivým vodním čerpadlem, s vodní nádrží o objemu 9000 l, s nádrží na pěnidlo o objemu 540 l a s vysokotlakým zařízením pro rychlý zásah.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
20.4.2018 |
|
Výrobce | Podvozek | Scania P 440 CB 6×6 |
Nástavba | WISS CZECH | |
Vysvětlení označení | CAS | Cisternová automobilová stříkačka |
30 | Výkon čerpadla 3 000 l/min | |
P 480 CB 6×6 | Typ podvozku | |
Rozměry | Délka | 9 200 mm |
Šířka | 2 550 mm | |
Výška | 3 100 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 14 400 kg |
Užitečné zatížení | 11 600 kg | |
Celková | 26 000 kg | |
Čerpací zařízení | Ruberg R30/2,5, poháněné od motoru, nízko a vysoko tlak, automat. pístová vývěva | |
Tech. data čerpacího zařízení | Jmen. průtok vody | 3 000 l/min |
Jmen. pracovní tlak | 800 kPa | |
Jmen. sací výška | 3 m | |
Vysokotlak – jmen. průtok vody | 150 l/min | |
Vysokotlak – jmen. pracovní tlak | 4000 kPa | |
Nádrže | Na vodu | 9 000 l |
Na pěnidlo | 540 l | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 6 osob |
Max. rychlost | 120 km/hod | |
Hlavní příslušenství | 6x Dýchací přístroj Draeger | |
Přetlakový ventilátor | ||
Elektrocentrála 230 V / 400 V | ||
Kalová čerpadla |
DA-L1Z Ford Tranzit
Dopravní automobil Ford Tranzit je určen pro dopravu úplného požárního družstva. V přední části vozidla je umístěno devět sedadel, včetně sedadla řidiče, určených pro dopravu mužstva. V zadní části vozu je výsuvné plato osazené elektrocentrálou a kalovým čerpadlem. Dále je zde uloženo plovoucí čerpadlo Maxcimum, 2 ks dýchacích přístrojů Draeger, motorová pila, Hadice „B“ a další pomocný materiál.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
2004 |
|
Výrobce | Podvozek | Ford |
Vestavba | Vesta auto | |
Vysvětlení označení | DA | Dopravní automobil |
Typ podvozku | ||
Rozměry | Délka | 5 610 mm |
Šířka | 2 230 mm | |
Výška | 2 675 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 4 490 kg |
Užitečná | 830 kg | |
Celková | 5 320 kg | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 9 osob |
Max. rychlost | 86 km/hod | |
Základ spotřeba paliva | 13,8 l/100km |
Tatra 613 – Speciál
Tatra 613 S byla u HZS Praha (odkud byla do SDH Kolovraty převedena) používána především u dopravních nehod. K tomuto účelu byla vybavena přenosným vyprošťovacím agregátem, který byl umístěn za řidičem a spolujezdcem. V současné době je vyprošťovací agregát přemístěn do vozu CAS 24 Scania 4×4.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
1999 |
|
Výrobce | Podvozek | Tatra – Kopřivnice |
Vysvětlení označení | S | Speciál |
T 613 | Typ vozu | |
Rozměry | Délka | 5 000 mm |
Šířka | 1 800 mm | |
Výška | 1 440 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 1 690 kg |
Užitečná | 470 kg | |
Celková | 2 160 kg | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 2 osoby |
Max. rychlost | 190 km/hod | |
Základ spotřeba paliva | 12,9 l/100km | |
Jízdní dosah | 558 km | |
Přívěsný vozík
Náš sbor je vybaven přívěsným vozíkem pro převoz čerpadla PS12, případně pytlů pro stavbu protipovodňových hrází, nebo dalšího materiálu.
PS 12
Přenosná motorová stříkačka PS 12 byla součástí výbavy DA 12 Avia. Stříkačku lze přenášet čtyřmi osobami a proto se používá tam, kde je pro nevhodný terén větší technice přístup znemožněn. Nyní je stříkačka přepravována pomocí přívěsného vozíku.
Technické údaje stříkačky | ||
U SDH Kolovraty od roku |
1991 |
|
Výrobce | Motor | Škoda |
Vysvětlení označení | PS | Přenosná motorová stříkačka |
12 | Výkon čerpadla 1 200 l/min | |
Rozměry | Délka | 922 mm |
Šířka | 603 mm | |
Výška | 835 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 189,5 kg |
Základní bet PHN | 168,5 kg | |
Motor | Škoda 981, benzinový, zážehový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený, čtyřválec | |
Čerpací zařízení | Odstředivé jednostupňové čerpadlo, plynová vývěva | |
Tech. data čerpacího zařízení | Jmen. průtok vody | 1 200 l/min |
Max. sací výška | 7,5 m |
Plovoucí čerpadlo Macximum
Plovoucí motorové čerpadlo Macximum je součástí výbavy DA 12 Avia. používá se především pro odčerpávání vody nebo plnění cisteren z těžko dostupný vodních ploch. Díky polyetylenovému plováku je čerpadlo nepotopitelné a schopné nasávat i z malé hloubky.
Technické údaje čerpadla | ||
U SDH Kolovraty od roku |
1992 |
|
Výrobce | Čerpadlo | Aquafast – Francie |
Rozměry | Délka | 740 mm |
Šířka | 740 mm | |
Výška | 470 mm | |
Hmotnost | Celková | 37 kg |
Motor | Briggs & Stratton, 318,5 cm3 | |
Čerpací zařízení | Odstředivé jednostupňové čerpadlo | |
Tech. data čerpacího zařízení | Jmen. průtok vody | 1 450 l/min |
Max. pracovní tlak | 4,5 bar | |
Min. sací hlloubka | 50 mm |
Přenosný ventilátor Papin
Přenosný ventilátor Papin 500S/99 je součástí výbavy CAS 30 Scania . Je použitelný v případech, kdy je zapotřebí vytvořit v objektu přetlak, případně dodat do prostoru čistý vzduch. Skládá se ze tří základních částí: tlačné velkoplošné vrtule v ochran. krytu, motoru Honda GX 160 a dvojitého rámu. Jeho nízká hmotnost (42,7 kg) a vysoká kubatura odsávaného vzduchu z něj činí účinný prostředek při zásazích.
V minulosti používal SDH Kolovraty tuto techniku:
CAS 24/3500/200-S2Z – Scania P 340 CB4x4
Požární automobil smíšené kategorie, konstruovaný k provozu částečně i mimo zpevněné komunikace, hmotnostní třída S. Jedná se o cisternovou automobilovou stříkačku s dvounápravovým podvozkem, odstředivým vodním čerpadlem, s vodní nádrží o objemu 3200 l, s nádrží na pěnidlo o objemu 400 l a s vysokotlakým zařízením pro rychlý zásah. V roce 2022 bylo vozidlo převedeno k jednotce SDH Praha – Benice.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
9.3.2006 |
|
Výrobce | Podvozek | Scania P 114 CB 4×4 |
Nástavba | THT Polička | |
Vysvětlení označení | CAS | Cisternová automobilová stříkačka |
24 | Výkon čerpadla 2 400 l/min | |
P 114 CB 4×4 | Typ podvozku | |
Rozměry | Délka | 7 650 mm |
Šířka | 2 550 mm | |
Výška | 3 20 0mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 12 760 kg |
Užitečné zatížení | 7 740 kg | |
Celková | 18 000 kg | |
Čerpací zařízení | Godiva WTA 3010, poháněné od motoru, nízko a vysoko tlak, automat. pístová vývěva | |
Tech. data čerpacího zařízení | Jmen. průtok vody | 2 400 l/min |
Jmen. pracovní tlak | 800 kPa | |
Jmen. sací výška | 3 m | |
Vysokotlak – jmen. průtok vody | 250 l/min | |
Vysokotlak – jmen. pracovní tlak | 4000 kPa | |
Nádrže | Na vodu | 3 500 l |
Na pěnidlo | 200 l | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 6 osob |
Max. rychlost | 120 km/hod | |
Hlavní příslušenství | 4x Dýchací přístroje Draeger | |
Lanový naviják (elektropohon) | ||
Vyprošťovací zařízení Holmatro | ||
Elektrocentrála 230 V / 400 V |
CAS 32/9000-S3R – Tatra 815
Cisternová automobilová stříkačka CAS 32 – T 815 navazuje na typ CAS 32 – T 148 a svojí koncepcí se řadí mezi těžké požární automobily, určené k hašení vodou i pěnou. Lze ji použít všude tam, kde je vysoké riziko požárního nebezpečí. Velké objemy nádrží hasebních látek a vysoký výkon čerpacího zařízení, jsou předpokladem rychlé likvidace požárů i při ztížených podmínkách. CAS 32 tvoří podvozek T 815 PR 2 a požární nástavba, která je rozdělena na trambusovou kabinu čtyřčlenné posádky, ukládací skříně, teplovodní ohřívač, nádrže na vodu, čerpací zařízení a lafetové proudnice. V roce 2021 bylo vozidlo převedeno k jednotce SDH Přestavlky.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
1986 |
|
Výrobce | Podvozek | Tatra – Kopřivnice |
Nástavba | Karosa – Vysoké Mýto | |
Vysvětlení označení | CAS | Cisternová automobilová stříkačka |
32 | Výkon čerpadla 3 200 l/min | |
T 815 PR 2 | Typ podvozku | |
Rozměry | Délka | 8 510 mm |
Šířka | 2 500 mm | |
Výška | 3 350 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 12 952 kg |
Užitečná | 9 440 kg | |
Celková | 22 392 kg | |
Čerpací zařízení | Odstředivé jednostupňové čerpadlo, plynová vývěva | |
Tech. data čerpacího zařízení | Jmen. průtok vody | 3 200 l/min |
Jmen. pracovní tlak | 800 kPa | |
Jmen. sací výška | 1,5 m | |
Nádrže | Na vodu | 9 000 l |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 4 osoby |
Max. rychlost | 98 km/hod | |
Základ spotřeba paliva | 36,6 l/100km | |
Halvní příslušenství | 2x dýchací přístroj Draeger | |
Plovoucí čerpadlo | ||
Zařízení pro rychlý zásah |
DA 12 – Avia A 31
Dopravní automobil DA 12 – A 31 je vůz určený pro úplné požární družstvo. Automobil sestává z podvozku Avia A 31 K s kabinou řidiče pro dvě osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo.Vzadu je prostor k uložení technických prostředků a příslušenství včetně přenosné motorové stříkačky PS 12 R.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
1991 |
|
Výrobce | Podvozek | Avia – Praha Letňany |
Nástavba | Karosa – Vysoké Mýto | |
Vysvětlení označení | DA | Dopravní automobil |
12 | Výkon čerpadla PS12 1 200 l/min | |
A 31 | Typ podvozku | |
Rozměry | Délka | 5 610 mm |
Šířka | 2 230 mm | |
Výška | 2 675 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 4 490 kg |
Užitečná | 830 kg | |
Celková | 5 320 kg | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 9 osob |
Max. rychlost | 86 km/hod | |
Základ spotřeba paliva | 13,8 l/100km | |
Nestandartní příslušenství | Plovoucí čerpadlo Macximum |
Tatra 613 – 3
T613-3 je pětimístné dopravní vozidlo upravené pro hasiče z civilního automobilu. Nyní je používáno jako reprezentační vůz pro různé příležitosti.
Technické údaje automobilu | ||
U SDH Kolovraty od roku |
1999 |
|
Výrobce | Podvozek | Tatra – Kopřivnice |
Vysvětlení označení | T 613 | Typ vozu |
Rozměry | Délka | 5 000 mm |
Šířka | 1 800 mm | |
Výška | 1 440 mm | |
Hmotnost | Pohotovostní | 1 690 kg |
Užitečná | 470 kg | |
Celková | 2 160 kg | |
Ostatní tech. údaje | Posádka | 5 osoby |
Max. rychlost | 190 km/hod | |
Základ spotřeba paliva | 12,9 l/100km | |
Jízdní dosah | 558 km |
Hadicový přívěs STA
Hadicový přívěs je určen jako doplněk k dopravnímu vozu DA 12 a tvoří požární jednotku. Používá se pro rychlé položení dopravního vedení od vodního zdroje k požářišti, a to hlavně při velkých vzdálenostech. Tímto přívěsem lze dopravit 32 kusů hadic B 75mm a rozvinout je při jízdě. Celková délka vezených hadic je 640m. Přívěs umožňuje jak ruční tažení, tak i připojení za vozidlo. U SDH Kolovraty slouží od roku 1984.
Osvětlovací přívěs BLA -4
Používá se při špatných světelných podmínkách k osvětlování pracovišť a různých havarijních situacích, kdy dojde k přerušení dodávky el. proudu. Na agregát (4000W) lze připojit 3 kusy světlometů po 1000W nebo různé el. spotřebiče napájených 220V. Přívěs je určen jako doplněk k DA12 a tvoří požární jednotku. U SDH Kolovraty slouží od roku 1990.
1894 | Ruční stříkačka | 1932 odprodána |
1932 | Zavěsná motorová stříkačka, výkon 1200 l/min | 1948 převedena OIPO |
1933 | Dopravní vůz pro koňskou přípřež | 1949 zrušen |
1948 | Motorová závěsná stříkačka DS – 16 | |
1949 | Terenní dopravní vůz Krupp | 1957 převeden PS Lensedly |
1957 | Dopravní vůz DV8 Tatra 805, „Kačena“ | 1978 převeden PS Hájek |
1970 | CAS 16 Praga RN, „Erena“ | 1979 převeden PÚ Praha |
1976 | CAS 16 Zil 130 | 1986 prodáno PS Vel. Popovice |
1978 | DA 12 Avia A30 | 1992 prodáno SDH Benice |
1998 | DA Niva – Lada Niva | 2005 převenena SDH Radotín |
1979 | CAS 32 Tatra 138 | 17.7.2006 převenena do Peček |